Linkedin. Facebook. Twitter. Instagram. Youtube.

Big Data, Business Intelligence i Data Science… convertint dades en informació de valor

Big Data, Business Intelligence i Data Science… convertint dades en informació de valor
·
3 minuts de lectura
Convirtiendo datos en información

És clar que en un món on la transformació digital ha arribat per a quedar-se, tota organització ha de comptar amb la capacitat per a recopilar, seleccionar, organitzar, analitzar i interpretar un gran volum de dades. En aquest sentit, l'adequat maneig i coneixement de les dades resulten claus i estratègics en qualsevol sector de negocis. Per aquest motiu, són cada vegada més les empreses que decideixen invertir en solucions d'analítica de dades basades en la premissa que la informació és poder (i que les dades són la moneda de l'economia digital).

En el context actual, existeix una sèrie de metodologies que busquen d'algun mode facilitar la presa de decisions basades en dades. Les companyies que assumeixen el repte de conèixer i interpretar les seves dades, es beneficien de maneres molt variades, ja sigui estalviant costos, guanyant en rapidesa, millorant el servei prestat als clients, anticipant-se a la competència, millorant la gestió operativa del negoci, i identificant noves oportunitats de negoci. En definitiva, l'obtenció d'aquests beneficis dependrà de l'elecció correcta sobre els processos d'anàlisis de dades més convenients per a l'empresa.

Conceptes com Big DataBusiness Intelligence i Data Science tenen en comú la intenció d'extreure valor de la informació, encara que ho fan d'una forma diferent i complementària.

  • Big Data fa referència a l'emmagatzematge de grans volums de dades i als procediments que s'utilitzen per a trobar patrons repetitius dins d'aquestes dades. El Big Data es focalitza en la captura i processament de les dades, treballant amb una gran quantitat de dades complexes (estructurats i no estructurats) que provenen de diverses fonts, com ara sensors, dispositius intel·ligents, pàgines web i xarxes socials, entre altres. La quantitat i complexitat d'aquestes dades dificulten la seva anàlisi i gestió si no s'empren les eines apropiades.
  • Business Intelligence s'encarrega de la gestió de dades, organització de dades i producció d'informació a partir de dades. S'aplica en les organitzacions per a millorar fonamentalment la capacitat de presa de decisions, fent tasques de mineria de dades, analitzant informació empresarial, i generant informes. La intel·ligència de negocis s'utilitza predominantment per a l'anàlisi de dades històriques emmagatzemades, impactant en el rendiment empresarial, però sense poder predir dades futures. En aquest sentit, es troba orientada al passat, estudiant l'evolució històrica de l'empresa per a comprendre el seu desenvolupament en trobar patrons analítics. La intel·ligència de negocis constitueix el conjunt d'aplicacions, metodologies i tecnologies capaces de transformar les dades en informació valuosa i estructurada per a ser emprada amb finalitats empresarials. Se centra específicament en dades internes de la companyia i del sector. Alguns exemples de dades analitzades mitjançant Business Intelligence són aquells relacionats al màrqueting, servei al client, vendes, o dades dels recursos humans de l'empresa. Justament a través del Business Intelligence pot dur-se a terme l'anàlisi de les dades que s'obtenen del Big Data.
  • Data Science o Ciència de Dades podria ser considerada com una evolució del Business Intelligence. El seu objectiu és la generació de valor a partir de la recopilació, classificació, visualització i corresponent interpretació de les dades. Aquesta anàlisi de dades de major complexitat ajuda l'empresa a generar coneixements nous en descobrir i respondre a noves preguntes. Per a això, s'utilitza una sèrie de tècniques que involucren estadístiques, ciències de la computació, anàlisi predictiva, i aprenentatge automàtic. D'aquesta manera, la Ciència de Dades permet analitzar conjunts de dades massives, buscant solucions a problemes que encara no s'han pensat. Les dades que s'analitzen són tant interns com externs, per exemple, els vídeos, correus electrònics i contingut de xarxes socials. Els experts en Data Science poden predir potencials tendències en explorar fonts de dades aparentment desconnectades, trobant millors maneres d'analitzar la informació.

Aquest tipus de solucions basades en l'anàlisi de les dades per a prendre millors decisions empresarials, ja no són vistes com a eines destinades només a les grans empreses, sinó que són cada vegada més les pimes interessades en aquestes tecnologies i metodologies, que treballant de manera integrada permeten treure el major profit al creixent volum de dades.

A Macrotest comptem amb la divisió #DataLab, buscant ajudar a les empreses mitjançant solucions integrals de gestió de dades, anàlisis de dades i implementació d'intel·ligència artificial per a la predicció i personalització de serveis.

Estem a disposició per a resoldre totes les teves necessitats d'anàlisis de dades!

Está recibiendo este correo electrónico porque ha visitado nuestro sitio o nos ha preguntado por el boletín periódico. Asegúrese de que nuestros mensajes llegan a su bandeja de entrada (y no a sus carpetas de correo masivo o basura).
Política de privacidad | Darse de baja